Sabtu, Oktober 22, 2011

Diari Kehamilanku: Minggu 32

Pukul 12 lebih kami bertolak ke An-Nur sebab Encik Suami pergi kerja dahulu. Sampai di An-Nur, pukul 12.40 tengahari. Rupa-rupanya Dr. Khamsiah sudah mahu pulang sebab semua appointment klinikalnya sudah habis. Mujur kami sempat sampai sebelum doktor pulang. Huhu..

Sampai sahaja di sana jururawat terus panggil untuk periksa tekanan darah & berat. Itupun dia buat laju-laju sebab doktor suruh masuk bilik terus. Tak sempat nak periksa air kencing.

Masuk dalam, seperti biasa doktor suruh baring untuk scan. Sebelum scan doktor cakap, "hopefully kepala baby sudah di bawah". Tetapi kepala bayi masih di atas. Doktor nasihatkan supaya sujud lama-lama, ia boleh membantu bayi untuk turun ke bawah. Kata doktor, kalau kepala baby tidak turun-turun, semasa bersalin nanti perlu ceaser. Jadi saya perlu fikir di mana mahu bersalin. Huhu..

Saya cuma mampu berusaha dan berdoa. Sudah mohon pada mak juga supaya mendoakan agar kepala baby turun ke bawah. Mudah-mudahan berkat doa mak di Mekah, kepala baby saya turun ke bawah dan dapatlah saya bersalin secara normal. Mohon doa rakan-rakan juga. Amin...


Statistik minggu 32:
Tekanan darah: Normal
Berat terkini (ibu): 67.7 kg (naik 1.7kg)
Berat terkini (bayi): 1.7 kg (naik 0.4kg)
Keadaan bayi: Sihat tetapi kedudukan masih songsang.

Tiada ulasan: