Rabu, Oktober 05, 2011

Bersukan

Jam sudah menunjukkan pukul 7.50 pagi. Kami berdua sedang mengadap komputer masing-masing. Tiba-tiba encik suami bersuara, "nak bersukan kejap". Dalam fikiran saya, dia mahu pergi berjoging kerana dia baru sahaja membeli seluar track minggu lepas. Saya bertanya, " hari ni tak payah pergi awal ke?" kerana minggu ini dia ada training di Mid Valley. Jadi, kebiasaannya dia akan keluar dalam pukul 8 lebih. Dia menjawab, "baru pukul berapa, awal lagi..". Ok, saya pun senyap sahaja sambil menyambung aktiviti di internet. Beberapa minit kemudian, saya perasan dia masih lagi di hadapan komputer. Saya melihat ke skrin komputernya. Rupa-rupanya dia sedang bermain game PES 2011. Saya terus berkata, "laa..ini ke sukannya? ingatkan nak pergi joging. bila abang nak pakai seluar track abang tu?". Pertanyaan saya hanya disambut dengan gelak ketawa. Huhuhu.. Dalammasa yang sama, baby dalam perut pun asyik menendang. 'Join' abah bersukan ke baby? Hihihi.. :D

Tiada ulasan: