Isnin, Ogos 22, 2011

Ku bahagia.. ^__^


Ku bahagia

Alhamdulillah, saya bahagia dengan perkahwinan saya. Encik Suami bukan sahaja seorang yang bertanggungjawab, baik hati, malah beliau juga seorang yang kelakar. Berikut saya catatkan beberapa situasi supaya saya, suami dan anak-anak kami boleh membacanya di masa hadapan.. :)


Situasi 1:

Sedang saya membaca Al-Quran di dalam Masjid Putrajaya, saya mendapat sms dari Encik Suami..."abg yg hensem tunggu kat luar". Saya meneruskan pembacaan saya yang masih berbaki dan kemudian keluar.

Kemudian saya pun mencari Encik Suami di luar. Dari jauh saya sudah nampak Encik Suami sedang duduk di sebuah kerusi yang disediakan di luar masjid. Dia sedang cuba menyembunyikan diri di sebalik pokok bunga kertas di sebelah kerusi yang didudukinya. Saya cuma tersenyum. Saya mendekati sambil berkata,"Abang, abang tu bukannya kecil nak menyorok belakang pokok tu." Kemudian dia pun bangun sambil tersengih-sengih. Kami berjalan beriringan sambil berbual..

Saya: Abang, ayang tengah cari seseorang ni..
Suami: Ohh..orang yang hensem tu ya?
Saya: A'ah, abang nampak tak?
Suami: Abang tak nampak dia. Abang kena tengok cermin baru boleh nampak.
Kami: Hahaha... (kami tertawa bersama2..)
Saya: Ohh..kalau macam tu, apa kata abang tengok bawah..tengok perut dia yang tak berape nak hensem tu...huhuhu..
Suami: Hahaha..


Situasi 2:

Selepas mengerjakan solat maghrib, kami pun duduk berehat sementara menunggu pukul 8.30 malam.

Suami: Ayang, tengok ni..perut abang dah kempis... (sambil tersengih-sengih)
Saya: (Sambil buat muka) Ye ke dah kempis?
Suami: Betul, seluar abang dah longgar...tu seluar hitam tu.. (sambil menunjuk ke arah seluar hitam di atas katil)
Saya: (Masih sangsi) Longgar camne tu?
Suami: Longgarlah...abang boleh rasa la dah longgar..sebab tu abang pakai tali pinggang...
Saya: Ohh..abang je la boleh rasa? Orang lain tak nampak lagi la ek? Maksudnya masih ada la daging terkeluar2 (muffin top) cuma dah tak ketat macam dulu? Hihi..
Suami: A'ah..hehehe... (sambil tersengih-sengih)
Saya: Hahahaha...itu bukan longgar la abang...kalau longgar ada ruang antara perut dan seluar...
Suami: Haaa..kain pelikat abg longgar... (Sengih-sengih lagi)
Saya: Hahahahaha...kain pelikat memanglah longgar...
Kami: Hahahahaha... (kami tertawa bersama2..)

Sangat lawak okeh..sampai sakit perut saya dibuatnya. Suami saya memang lawak orangnya..nampak sahaja macam pendiam..huhuhu.. Dahulu, sebelum kahwin saya agak risau sebenarnya. Saya hanya mengenalinya dari jauh. Dan dia amat terkenal dengan ke'pendiam'annya. Saat itu, saya terfikir, macam manalah agaknya kami selepas kahwin. Kalau senyap sahaja pasti bosan. Sampaikan saya terpaksa 'google' "cara bercakap dengan suami yang pendiam". Huhuhu..

Tetapi selepas berkahwin, barulah saya tahu, dia bukanlah pendiam sangat pun. Dia pendiam dengan orang yang tak berapa rapat/dikenali sahaja. Alhamdulillah, kami 'sekepala'. Jadi tiada masalah langsung untuk kami berkomunikasi, bergurau senda dan sebagainya. Malah, hidup saya lebih ceria selepas saya berkahwin dengan Haarith Mahmud yang kononnya pendiam itu. Huhuhu...

P/S: Alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah yang menjodohkan saya dengan Haarith Mahmud. Sesungguhnya Allah tahu apa yang terbaik buat hambaNya dan dia adalah yang terbaik buat saya. :)

2 ulasan:

Noor Husna Abu Khair berkata...

semoga hubungan suami isteri antara akk dan suami berkekalan hingga ke syurga. suke tengok pasangan bahgia mcm kak naz. so sweet. love u kak naz coz Allah. kim slm dkt baby dlm perut :-)

Noor Husna Abu Khair berkata...

:-)