Selasa, Disember 27, 2011

Alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah..

Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam.

Rasanya berjuta-juta, berbillion-billion alhamdulillah pun tak cukup untuk menggambarkan betapa bersyukurnya saya dengan segala nikmat yang telah Allah kurniakan kepada saya.

Alhamdulillah, saya sudah selamat melahirkan seorang bayi perempuan pada 11 Disember 2011. Alhamdulillah, segala-galanya mudah dan berjalan lancar. Sangat mudah saya melahirkannya. Sekali teran sudah keluar. Alhamdulillah, anak saya sihat dan sempurna. Rezekinya juga murah, melimpah ruah. Sangat banyak susu saya keluar sehingga basah baju. Alhamdulillah, bayi saya juga tidak kena kuning. Mungkin kerana susu saya yang banyak dan dia juga rajin menyusu. Alhamdulillah, anak saya tidak banyak ragam. Mudah menjaganya. Dia menangis atau berjaga malam setiap kali nak menyusu sahaja.

Alhamdulillah, saya dikurniakan suami yang sangat memahami, prihatin, bertanggungjawab...(opss..cukup..tak boleh puji lebih-lebih..nanti beliau kembang. Huhu..). Sejak saya mengandung lagi beliau banyak membantu saya, melayan kerenah saya, membawa atau membelikan saya makanan yang saya mahu makan dan macam-macam lagi. Semasa dalam proses melahirkan anak juga beliau sangat membantu. Kehadiran beliau di labour room sangat bermakna untuk saya.

Selepas melahirkan anak, beliaulah yang menjaga saya dan anak kami di hospital, juga di rumah. Beliaulah yang tolong pakaikan stokin untuk saya, tolong ambilkan makanan atau apa-apa barang yang saya mahu, mendengar luahan atau apa-apa cerita saya, tolong basuhkan pad (semasa di hospital saya sangat tidak larat untuk membongkok atau berdiri lama), tolong sediakan air mandi dan air rendaman untuk saya, tolong sediakan tungku untuk saya, tolong mandi dan siapkan baby setiap pagi dan petang, tolong hulurkan baby bila baby nak menyusu dan macam-macam lagi. Bila difikir-fikir semula pengorbanan beliau, saya rasa sangat terharu. Rasa macam nak nangis pun ada. Mudah-mudahan saya boleh, mampu, dapat menjadi isteri yang lebih baik buat beliau selepas ini.

Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah.. Moga nikmat-nikmat tersebut lebih mendekatkan saya padaNya dan menjadikan saya hamba yang lebih baik. Amin Ya Mujib...


1 ulasan:

humble.yat berkata...

alhamdulilah..
syukur semuanya dipermudahkan urusan..
nanti kongsikanlah amalan2 yg nazrah dah lakukan untuk mempermudahkan segala urusan semasa kehamilan..
seronok baca...
rasa tak puas nak baca semuanya..:-)